سفارش تبلیغ
صبا ویژن




زمستان 1386 - فوتبال ایران

درباره نویسنده
زمستان 1386 - فوتبال ایران
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
زمستان 1386


موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
زمستان 1386 - فوتبال ایران


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :13851
بازدید امروز : 8
 RSS 
سرمربی کروات پاس که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته برای سومین بار در فصل جاری مقابل قرمزپوشان قرار می گیرد. بگوویچ یک بار قطبی را شکست داد و یک بار مقابل او شکست خورد. این فینال جذاب دو تیم خواهد بود که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

وینکو در گفت و گو با خبرگزاری فوتبال ایران پیرامون این دیدار حساس گفت: به نظر من قطبی مربی خوب و با شخصیتی است ،‌رقابت با او کار سختی خواهد بود.

- بازی با پرسپولیس را چطور می بینید؟

دیدار با تیم های استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی دارد. همه می خواهند خودشان را نشان بدهند و نمایش متفاوتی داشته باشند. تیم ما در وضعیت خوبی به این مسابقه می آید. می توانم با اطمینان بگویم که خوب و زیبا بازی می کنیم.

- آخرین بازی دو تیم به نفع شما تمام شد و پرسپولیس با اندیشه انتقام به زمین می آید

طبیعتا همینطور است. ما انها را در جام حذفی با سه گل شکست دادیم و این موضوع انگیزه های بیشتری برای پرسپولیس ایجاد می کند. آنها به انتقام فکر می کنند از جهتی برای حفظ صدرنشینی هدفی جز پیروزی در این مسابقه نخواهند داشت. در این شرایط طبیعتا بازی روز یکشنبه سخت تر از دیدار قبلی خواهد بود. ما خودمان را برای یک روز سخت آماده کرده ایم.

- پیروزی پر گل شما در بازی قبلی تصادفی نبود؟

واقعا اینطور نبود هرچند سعی می شود پیروزی های ما کم رنگ جلوه داده شود. ما استقلال را بردیم ، همه گفتند پاس فقط دفاع کرد در حالی که فوق العاده بازی کردیم و با یک بازی برتر پیروز شدیم. پرسپولیس را بردیم با یک بازی عالی و بدون نقص. به آنها هیچ موقعیتی برای گل زنی ندادیم و در مقابل اگر دقت بیشتری داشتیم می توانستیم با گل های بیشتری پیروز شویم اما به پاس توجه نمی شود.این مشکل من نیست ، مشکل رسانه ها است که دوست ندارند از پاس تعریف کنند.

- پس با تفکرات دفاعی به میدان نمی روید؟

هرگز ، ما تیم قدرتمندی هستیم که یک فوتبال منظم و خوب را به نمایش می گذاریم. طبیعتا از دروازه خودمان دفاع می کنیم و زمانی که صاحب توپ شدیم دروازه حریف را تهدید خواهیم کرد. پاس ، با ترس و اضطراب بازی نمی کند.

- این سومین رویارویی شما با قطبی است ،در حالی که هر کدام یک بازی موفق به شکست دیگری شده اید.

این مربی پس از مدت ها به ایران آمده و برای شروع باید گفت نتایج فوق العاده ای گرفته است. پرسپولیس یک مجموعه کامل و خوب است که فوتبال منظمی بازی می کند. به نظر من قطبی مربی خوب و با شخصیتی است ،‌رقابت با او کار سختی خواهد بود.

- پرسپولیس از نظر شما برای قهرمانی چقدر شانس دارد؟

آنها شانس اول هستند ، در این موضوع شکی نیست اما نمی توان سپاهان و استقلال را فراموش کرد. به نظر من این سه تیم بخت بیشتری نسبت به دیگر مدعیان دارند.

- به اهداف خودتان در پاس رسیدید؟

اگر به روند خوبی که داشتیم ادامه بدهیم در پایان فصل بین هشت تیم اول خواهیم بود. این هدف نهایی ما است. پاس تیم جوانی شده که در این فصل نتایج خوبی به دست آورده. فکر می کنم حضور در میانه های جدول اتفاق خوبی است.

- در این بازی پس از مدت ها مقابل هواداران پرسپولیس قرار می گیرد

تجربه حضور در پرسپولیس فوق العاده بود. هواداران این تیم را نمی شود فراموش کرد. آنها هنوز هم تشویقم می کنند. به آنها احساس خوبی دارم. در این بازی آرزو می کنم شاهد یک مسابقه جذاب باشند.

- دایی در پرسپولیس شاگرد شما بود ،‌انتخاب او را به عنوان سرمربی تیم ملی چگونه می بینید؟

به نظر من بهترین انتخاب ممکن بود. دایی نتایج خوبی در سایپا گرفت و کاریزمای لازم برای حضور در تیم ملی را دارد. در همه جای دنیا این به یک رسم تبدیل شده که بازیکنان بزرگ و با سابقه به عنوان سرمربی انتخاب می شوند. فان باستن و کلینزمن نمونه هایی از این اتفاق هستند. وقت آن هم رسیده بود که دایی چنین جایگاهی به دست بیاورد. او در زمان بازیگری یک ستاره بزرگ و پر افتخار بود. امیدوارم در دوره مربیگری هم همطینطور باشد.



نویسنده : حمید » ساعت 4:46 عصر روز شنبه 86 اسفند 18

علی دایی سرمربی جدید تیم ملی ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت ارزیابی تیم ملی کویت را از بازی سایپا با باشگاه الکویت در اولین روز بازیهای لیگ قهرمانان آسیا آغاز می کند.

مربی سایپا قهرمان باشگاههای ایران درباره وضعیت مربیگری همزمان دو تیم ملی و باشگاهی به خبرنگاران توضیح داد : " اگر شما رسانه‌ها حوصله کنید و بازی‌های سایپا در لیگ قهرمانان آسیا به پایان برسد خیلی چیزها عوض خواهد شد و تمام فکر و ذهنم معطوف به تیم ملی خواهد شد. زمانی که به سایپا آمدم تمام کارهای تجاری‌ام را کنار گذاشتم و به فکر سایپا بودم در حال حاضر نیز تمام فکر و ذهنم تیم ملی و سایپاست."

" همان طور که می‌دانید 7 بازیکن تیم الکویت عضو تیم ملی کویت هستند و این بازی می‌تواند شناخت خوبی را برای من به همراه داشته باشد. اطمینان دارم که می‌توانیم کویت را به خوبی پشت سر بگذاریم".

سایپا روز چهارشنبه 12 مارچ – 22 اسفند قرار است اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا در زمین الکویت آغاز کند که روز دوشنبه به قهرمانی جام ولیعهد این کشور نیز رسید.

سایپا بعد از آن و در حالی که درگیر بازیهای لیگ ایران نیز خواهد بود یک هفته بعد از بازی اول در دومین بازی لیگ قهرمانان روز 29 اسفند میزبان الوصل امارات است. کاپیتان تیم ملی ایران که در پایان فصل گذشته از فوتبال خداحافظی کرد به فاصله هفت روز دیگر روز 26 مارچ – 6 فروردین باید تیم ملی را مقابل کویت به میدان بفرستد.

او درباره بازی دوم تیم ملی در انتخابی جام جهانی 2010 گفت : " بازی بسیار حساسی پیش رو داریم و یکی از مهمترین دیدارهای تیم ایران است. چرا که می‌خواهم برای اولین بار بر روی نیمکت تیم ملی حضور پیدا کنم و برای صعود از این گروه به نتیجه‌ی این بازی نیاز داریم. به همین دلیل بازیکنانی که بتوانند به تیم کمک کنند را انتخاب می‌کنم و کسی نیستم که کاری را آسان بگیرم. ما برابر کویت کار سخت و بزرگی داریم که بدون کمک مردم و رسانه‌ها نمی‌توانیم آن را به نتیجه برسانیم".

علی دایی که پیش تر گفته بود سایپا را به امید موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا وارد این بازیها می کند دقیقاً نگفت که اگر تیم به مراحل بالاتری از مرحله گروهی صعود کند با باشگاه ادامه همکاری خواهد داد یا فقط با تیم ملی کار می کند.

اگر سایپا بتواند فقط از گروه دوم صعود کند که اتفاق عجیبی نخواهد بود این باشگاه تا 24 سپتامبر – دوم مهر درگیر این بازیها خواهد بود که البته ممکن است این روند تا 12 نوامبر – 21 آبان برای بازی فینال هم طول بکشد.


بازیکن سال 1999 آسیا از چگونگی دعوت بازیکنان و نام های بزرگتر تیم ملی نیز صحبت کرد : "من پنج سال در اروپا بازی کردم. تمرینات آنجا مانند بازی کردن است. من به آمادگی بازیکنان نگاه می‌کنم. اگر لژیونری آماده بود در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد و اگر آمادگی لازم را نداشت جایی در ترکیب یازده نفره‌ی تیم ملی ندارد و از بازیکنان داخلی به جای او استفاده می‌کنم".


" وحید هم دوست من است. اگر لازم باشد با وحید صحبت خواهم کرد اما برای دعوت بازیکن به تیم ملی لازم به صحبت نیست و تیم ملی مال کسانی است که برای تیم ملی کشورشان با جان و دل بازی کنند. هاشمیان و امثال هاشمیان هم حاضرند برای تیم ملی کشورشان بازی کنند".


دایی که با 109 گل برترین گلزن ملی جهان به حساب می آید درباره‌ انتخاب دستیارانش و نام برخی گزینه‌ها توضیح داد: "اسم شخص خاصی را نمی‌برم اما، دو گزینه‌ی خارجی که پیش از این با آنها کار کرده‌ام و بر روی کارشان شناخت دارم را به همراه دو دستیار ایرانی انتخاب می‌کنم. اما، نام‌هایی که تاکنون مطرح شده صحت ندارد چرا که تاکنون با هیچ کس صحبت نکرده‌ام."کلیک کنید



نویسنده : حمید » ساعت 12:23 عصر روز جمعه 86 اسفند 17

سرمربی تیم فوتبال سایپا تاکید کرد که گرفتن سرعت تیم ملوان باعث پیروزی تیمش در این دیدار شد، و برای دیدار با کویت آمادگی کامل د ارند

علی دایی که پس از پیروزی امروز تیمش برابر ملوان بندرانزلی در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در خصوص این پیروزی خاطر نشان کرد: می دانستیم ملوان تیم بسیار خوبی است و در ضد حملات همیشه خطرناک است اما پس از آنکه هافبک ها و مدافعان ما توانستند سرعت این تیم را بگیرند، شرایط مناسبی برای کسب پیروزی ما بدست آمد که از آن به خوبی استفاده کردیم.

وی در خصوص دیدار با کویت اسپورت تصریح کرد: 3، 4 فیلم از دیدارهای آخر این تیم را دیده و آنالیز کرده ام و با شناخت کامل به کویت سفر خواهیم کرد.

دیدار تیم های فوتبال سایپا و ملوان بندرانزلی در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر که عصر امروز در کرج برگزار شد در نهایت با پیروزی 2 بر یک سایپا به پایان رسید.



نویسنده : حمید » ساعت 7:52 عصر روز پنج شنبه 86 اسفند 16

زرد پوشان سپاهان شانس صدرنشینی موقت در لیگ را با تساوی مقابل تیم همشهری از دست دادند و با امتیاز مساوی و تفاضل گل کمتر در جای دوم جدول باقی ماندند.

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران خلعتبری و مسلمان ذوب آهن را در این بازی پیش انداختند اما در 15 دقیقه پایانی عماد رضا و حاج صفی موفق به جبران گل های خورده شدند.
در ورزشگاه انقلاب کرج سایپا به روند موفقیت آمیزاش تداوم بخشید همانطور که ملوان عادت شکست و تساوی در نیم فصل دوم را ترک نکرد. شریفی نسب و عیسی ترائوره زننده گل های سایپا در این بازی بودند و شاگردان دایی با نتیجه دو بر یک مقابل تک گل طهماسبی صاحب برتری شدند. سایپا با 32 امتیاز تا مکان هشتم جدول صعود کرد.
صنعت نفت آبادان سومین پیروزی پیاپی خود را به همراه مربی جدیدش جشن گرفت و با نتیجه دو بر یک پیکان را مغلوب کرد. شاگردان طوسی با 26 امتیاز به رتبه پانزدهم صعود کردند.
راه آهن همزمان با پیروزی نفت، مقابل ابومسلم شکست خورد و با سقوط به رتبه شانزدهم خطر سقوط را بیش از گذشته احساس کرد. دنی اولروم زننده تنها گل این بازی بود و ابومسلم با 36 امتیاز به مکان چهارم جدول صعود کرد.
دیگر بازی روز چهارشنبه در شیراز برگزار شد. استقلال اهواز در این بازی با گل بیگدلی  تا دقیقه 88 از برق پیش افتاده بود اما جعفری تیم میزبان را به گل تساوی رساند و یاوری از شکست در این دیدار نجات پیدا کرد.



نویسنده : حمید » ساعت 6:49 عصر روز چهارشنبه 86 اسفند 15

علی سامره هم مثل اکثر لژیونرها معتقد است علی دایی انتخاب مناسبی برای تیم‌ملی است و به خبرگزاری فوتبال ایران می‌گوید: «از اول هم گفتم که مربی ایرانی بهتر است و خیلی خوشحالم که فردی مثل دایی هدایت تیم‌ملی را بر عهده گرفت. او واقعا مستحق رسیدن به این جایگاه بود.»

- فکر می‌کنی دایی انتخاب مناسبی برای تیم‌ملی بود؟


خوشحالم که سرانجام تکلیف تیم‌ملی مشخص شد و آقای کفاشیان یک مربی ایرانی را انتخاب کرد. دایی با داشتن این اعتبار و شخصیت بهترین گزینه بود و امیدوارم در تیم‌ملی موفق باشد. بعد از خداحافظی دایی از فوتبال برخوردهای ناشایستی با او صورت گرفت و آنهایی که چنین برخوردی داشتند، حالا باید جبران کنند.


- به نظر تو از بین 5 گزینه فدراسیون، کدام‌یک انتخاب مناسبی برای تیم‌ملی بود؟


اکثر مربیان ایرانی توانایی هدایت تیم‌ملی را دارند ولی دایی فاکتورهای خاص خودش را دارد و فدراسیون هم در نهایت او را انتخاب کرد.


- از اینکه قلعه‌نویی مربی نشد، خوشحالی؟

 

من مشکلی با قلعه‌نویی ندارم. درضمن زمانی که بحث آمدن او و قطبی پیش آمد، من گفتم که قلعه‌نویی از قطبی بهتر است.

 

- دایی در گذشته با چند لژیونر رابطه خوبی نداشت. این موضوع به نظر تو مشکل‌ساز نمی‌شود؟


خواهش می‌کنم دیگر روی این مسائل مانوور ندهید و اتفاقات گذشته را فراموش کنید. الان همه باید از دایی حمایت کنند و پرداختن به این مسائل فقط وقت را تلف می‌کند. دایی زحمات زیادی کشید تا به اینجا برسد و مطمئن باشید که در مربیگری هم موفق می‌شود.


- فکر می‌کنی به تیم‌ملی دعوت شوی؟


هر اتفاقی ممکن است بیافتد ولی مهمترین خواسته من این است که تیم‌ملی نتیجه بگیرد. باور کنید اگر دعوت هم نشوم، هیچ اعتراضی ندارم و برای دایی آرزوی موفقیت می‌کنم.


- به نظر تو دایی مشکل خط حمله تیم‌ملی را برطرف می‌کند؟

 

همه چیز با تمرین کردن درست می‌شود ولی بازیکنان هم باید تمرکز داشته باشند و خواسته‌های مربی را در زمین پیاده کنند.


- اعتبار دایی در AFC و FIFA می‌تواند برای تیم‌ملی مفید باشد؟

 

در وهله اول همه چیز به خود بازیکنان برمی‌گردد. اگر ما خوب باشیم، تیم‌ملی هم نتیجه می‌گیرد و بیشتر به ما توجه می‌کنند، در غیر اینصورت نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

 

- وضعیت الشعب چطور است؟

 

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و برای قهرمانی می‌جنگیم، این هفته هم یک بازی سخت با النصر داریم که تحت هر شرایطی باید ببریم.

 

- فکر می‌کنی قهرمان شوید؟


مدعی هستیم ولی رسیدن به قهرمانی خیلی سخت است. در دو بازی قبلی مقابل الامارات و الاهلی 4 امتیاز از دست دادیم که این شرایط را سخت کرید ولی در بازی‌های آینده باید جبران کنیم.



نویسنده : حمید » ساعت 6:48 عصر روز چهارشنبه 86 اسفند 15

تیموریان:شناسنامه فوتبال ایران،سرمربی شد

آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی باشگاه بولتون انگلیس، حضور علی دایی در تیم‌ملی را یک انتخاب مناسب توصیف کرد اما گفت: اگر اختلافی باقی مانده بهتر است که برطرف شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال ایران در این خصوص اظهار داشت: دایی شناسنامه فوتبال ایران است و از شنیدن خبر سرمربی شدن او خیلی خوشحال شدم. او مدارج موفقیت را در دوران بازیگری به خوبی طی کرد و در مربیگری هم می‌تواند موفق باشد، ضمنا این را هم نباید فراموش کرد که او در فوتبال دنیا صاحب اعتبار و جایگاه مناسبی است.
آندرانیک تیموریان در ادامه گفت: این جزو وظایف من نیست که در مورد دیگر گزینه‌ها نظر بدهم ولی فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که دایی از تمامی گزینه‌ها بهتر است و امیدوارم همه از او حمایت کنند تا به جام‌جهانی 2010 صعود کنیم.
وی در خصوص شایعه اختلاف چند بازیکن تیم‌ملی با دایی گفت:در جام‌جهانی در اردوی تیم‌ملی حضور داشتم و ندیدم که اختلافی وجود داشته باشد. اگر هم این‌طور باشد، باید اختلافات را کنار گذاشت چون موفقیت تیم‌ملی از همه چیز مهم‌تر است.
تیموریان در پایان با اشاره به وضعیتش در بولتون گفت: این شرایط مطابق با خواسته‌های من نیست و در پایان فصل به احتمال زیاد جدا می‌شوم. چند پیشنهاد از لیگ‌برتر انگلیس و چند لیگ اروپایی دارم که بعد از پایان قراردادم آنها را بررسی خواهم کرد.



نویسنده : حمید » ساعت 6:43 عصر روز چهارشنبه 86 اسفند 15

بعد از انتخاب دایی به عنوان سرمربی جدید حالا مهمترین مسئله، نحوه ارتباط او با بازیکنانی است که در گذشته موضوع اختلاف آنها با دایی سوژه اصلی رسانه‌ها بود و این اختلاف قدیمی حالا با رسیدن کاپیتان سابق به نیمکت تیم‌ملی، شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

آنهایی که فدراسیون را در این انتخاب نقد می‌کنند، اعتقاد دارند که دایی با نیمی از بازیکنان فعلی همبازی بوده و نباید او را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کردند. البته تعداد این منتقدان کم است و حضور دایی در تیم‌ملی بازتاب مثبتی در رسانه‌ها و بین پیشکسوتان فوتبال داشته است. در این چند سال موضوع اختلاف دایی با مهدی مهدوی‌کیا مطرح شده ولی کاپیتان فعلی تیم‌ملی همه چیز را تکذیب می‌کند. او می‌گوید: «خیلی‌ها دوست دارند به این موضوع دامن بزنند ولی من مشکلی با دایی ندارم.»
مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال ایران ابتدا در خصوص انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی گفت: خوشحالم که در نهایت تکلیف کادرفنی تیم‌ملی مشخص شد و امیدوارم دایی در کارش موفق باشد. مهمترین هدف صعود به جام‌جهانی است و در این راه همه باید به دایی کمک کنند.
وی تاکید کرد: دایی مربی جوانی است و به دلیل بازی کردن در سطح اول فوتبال اروپا تجربیات زیادی دارد. او نزدیک به دو سال است که مربیگری را آغاز کرده و سال گذشته هم با سایپا قهرمان شد. امیدوارم دایی موفقیت‌های دوران بازیگری را در دوران مربیگری‌اش هم تکرار کند.
مهدوی‌کیا در ادامه با اشاره به شایعاتی که در خصوص اختلافش با علی دایی شنیده می‌شود، گفت: نمی‌دانم بعضی‌ها با پرداختن به این مسائل دنبال چه چیزی هستند. این حاشیه‌ها فقط در فوتبال ایران وجود دارد. حرف زدن از اختلاف من و دایی وقت تلف کردن است، وقتی هیچ مشکلی بین ما نیست پس دلیلی ندارد در این مورد صحبت کنم.
بازیکن ایرانی اینتراخت که قبل از بازی با هامبورگ مصدوم شد، در مورد آخرین وضعیتش گفت: متاسفانه فشار تمرینات باعث شد تا فشار شدیدی به کمرم وارد شود و فعلا نمی‌تواند تمرین کنم. با  تشخیص پزشک سه روز است که استراحت مطلق می‌کنم و هنوز مشخص نیست که تا چه مدت باید از فوتبال دور باشم.
مهدوی‌کیا تاکید کرد: متاسفانه در این فصل خیلی بدشانسی آوردم، فقط امیدوارم که هرچه زودتر از این شرایط خارج شده و به تمرینات اینتراخت برگردم.
وی در پایان شایعه جدایی‌اش از این باشگاه آلمانی را در پایان فصل تکذیب کرد و گفت: این خبر صحت ندارد و من دو سال دیگر با اینتراخت قرارداد دارم.



نویسنده : حمید » ساعت 6:42 عصر روز چهارشنبه 86 اسفند 15

سرمربی سابق تیم ملی جانشین دایی
برانکو با سایپا وارد مذاکره شد



 مسئولان باشگاه سایپا انجام هرگونه مذاکره با مربیان خارجی را تکذیب کرده‌اند ولی آنها برای آوردن جانشین دایی روی سرمربی سابق تیم‌ملی نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران؛ فعالیت همزمان دایی در تیم‌ملی و سایپا،‌ حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورده و مسئولان سایپا در تلاشند تا به زودی جانشین دایی را معرفی کنند، بر همین اساس برانکو ایوانکوویچ گزینه اصلی سایپاست و قرار است این باشگاه به زودی با این مربی کروات وارد مذاکره شود.
با مطرح شدن حضور یک مربی خارجی در سایپا، مسئولان این باشگاه همچنان این موضوع را تکذیب می‌کنند، ولی یک منبع موثق در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال ایران گفت: «فدراسیون معتقد است که دایی نباید دوشغله باشد، به همین دلیل سایپا به زودی با چند مربی خارجی وارد مذاکره می‌شود.»



نویسنده : حمید » ساعت 6:40 عصر روز چهارشنبه 86 اسفند 15